Karosa B732
Modernizovaná Karosa B732 jako linka 138 na Skalce. Únor 2006 |
Karosy B732 se vyráběly 10 let, od roku 1986 až po rok 1996.
Modernizovaná Karosa B732 jako jeden ze třech vybraných vysokopodlažních spojů na lince 135 u zastávky Želivského. Březen 2006. |
Karosy B732 měří 11 055 mm a pohotovostní hmotnost 10 200 kg. Autobusy jsou vybaveny motorem LIAZ s výkonem 155 kW. S Karosami B731 jsou vzhledově stejné, ale liší se převodovkou. Karosy B732 mají převodovku Praga. Maximální rychlost činí 80 km/h.
Karosa B732, která se hned dvěmi věcmi odlišuje od většiny ostatních B732ojek. Není modernizovaná, jako už věetšina ostatních Karos B732 a má světla z Karos B741, tedy oválné, zatímco většina ostatních je má kulaté. Vůz 5444, linka 101, Strašnická, duben 2006. |
Karosy B732 mají většinou 31 míst k sezení a 63 ke stání. Obsaditelnost vozu je tedy 94 míst.
Modernizovaná Karosa B732 na lince 188 na konečné Želivského. Březen 2006 |
První Karosy B732 vyjely do pražských ulic v roce 1987. Pak jejich počet velice rychle stoupal, protože v městském provozu se uplatnily. V roce 1988 jejich počet stoupl už na 338 vozů a o šest let později jich tu bylo 854.
Interiér modernizované Karosy B732. Leden 2006. |
Pak se karta obrátila a jejich počet začal klesat. A tak v roce 2005 jich tu bylo už jen 197.
Speciálně modernizovaná Karosa B732 pro snadný nástup vozíčkářů a cestující s kočárky na lince 103 001 v zastávce Poliklinika Budějovická. Duben 2006. |
Pak přišla na řadu modernizace. Přes 200 Karos B732 bylo modernizováno v DP Hostivař. Vozům se například vyměnují interiéry a přidávají se digitální orientace. Sedmi vozům se udělal zvláštní modernizace pro linky 103 001 a 103 003, pro nástup vozíčkářů a cestujícím s kočárky.
Karosa B732, linka 115, Chodov, Leden 2006. |